maandag 26 augustus 2013

klaar voor de start

Het thema van de kinderboekenweek is:
Klaar voor de start!
(met uitroepteken)
Sport dus. Ik kreeg net het verzoek om een gedichtje te maken bij het thema.
Dit is het geworden!
(met uitroepteken)


                        nu ik nog

mijn juf zegt dat ik klaar ben voor de start
dat ik heb gedaan wat ik kon
dat meedoen zoveel belangrijker is
dan steeds maar te moeten winnen
dat ik mijn best ga doen
en niet meer hoef te doen dan dat
mijn juf zegt dat ik klaar ben voor de start
dat oefenen kunst heeft gebaard
dat de sprongen die ik maakte
echt met sprongen vooruit zijn gegaan
dat ik de hakken uit mijn lijf heb gerend
dat ik beter ben dan ik ooit ben geweest.
mijn juf zegt dat ik klaar ben voor de start.

                     nu ik nog



Geen opmerkingen:

Een reactie posten